Büyünün karası ve akı...
Büyü toplum içinde Ak ve Kara diye ikiye ayrılmışolarak bilinir. Ak
Büyü kişinin yararına olan ve başkasının zarar vermeyen büyü tarzıdır;
zaman zaman doğal afetlerden korunmak için, kötü insanların ıslahı için
dahi kullanılır. Kara Büyü ise, tek kelimeyle kötülük için yapılır;
doğrudan kişinin sağlığına, işine, sevdiklerine yöneliktir. Dinsel
olarak yasaklanan da budur; Acaba Kara Büyücü, işini yaparken ne
hisseder? Önce sonuçla pek ilgilenmez, geleneksel olarak kötülüğün suçu
isteyene aittir; Kara Büyücü´ye bir kiralık katil olarak da
bakabiliriz; bedelini alır, işini yapar sonra yine bedelini alarak
karşı tarafa da çalışabilir. Duygu, sevgi, sadakat gibi duygulara
takılmaz, sert ve katıdır. İstelik gerçek bir ustaysa, şakası olmaz,
sonuç kesindir ve çaresini bulmak kendisi için dahi zordur. Gücü alır
ve bir paratöner gibi hedefine iletir veya akıtır. Biraz açmak gerek;
eğer Kara Büyücü´nün kimliği, yöntemleri, etki alanı ve olayı ele alış
tarzı bilinmiyorsa karşı koymak zordur. Onun çalışma biografisi dahi
önemlidir. Büyücünün serbest enerjiyi yoğunlaştırıp, biriktirmesi ve
amaca doğru istediği etki doğrultusunda yönlendirmesi ciddi çalışmalar
gerektirir, enerji hammaddedir, şekillendirilir, sanatçı ise büyücüdür.
Modern çağda büyücülerin de zamana gereksinmeleri vardır; artık uzun
konsantrasyon yöntemleri yerine çoğunlukla hızlı etki yapan kimyasallar
kullanılır. Ama bu geçmişte de yapılıyordu; belli bitkisel kompleksler
hazırlanır ve kullanılırdı; Günümüzde, Carlos Castaneda´nın simgesel
büyücüsü Don Juan, Peyote mantarını bu amaçla kullanır, Dali ve Picasso
LSD ve Meskalin kullanıyorlardı, Wagner afyon ve adam otu karışımı bir
macunu beste yaparken alıyordu. Ve daha bir çoğu... Ama bunlar
tehlikelidir çünkü yanıltıcı veya bilinçaltı düzeylere, kurgulara
kolayca düşülür ve üstelik fiziksel zararlar ve yıkımlar da başlar. Çok
sert uyuşturucular, beyin hücrelerini öldürdüklerinden KAT´larda
kaybolmak yani bilincin bedenle yeniden buluşamaması nedeniyle
çıldırmak ve ölmek tehlikeleri ortaya çıkar. Daha önce altı çizilmişti,
yetenek önemli ve şarttır, ne yapay yöntemlerle, ne de yalan
zincirleriyle büyücü olunamaz, hele Majisyen asla... Gerçek bir büyücü
ve onun ustası bir Majisyen olabilmek, bir Mozart, bir Leonardo olmak
kadar nadir bir olaydır.